Aktuelt

 

Nyhedsbrev

Kultur- og fritidsforvaltningen samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden. 

Kommende frister

15.01.25

  • 00:00-00:00 Frist for lederuddannelsestilskudsansøgninger

    Sidste frist for at indsende lederuddannelsestilskudsansøgninger for kurser afholdt i løbet af 2024 er onsdag den 15. januar 2025. Herefter lukkes portalen.

  • 00:00-00:00 Frist for enkelt arrangementer vedr. lokaler, haller og lejrpladser

    Sidste frist for at indsende ansøgninger vedr. enkelt arrangementer afholde i løbet af 2024 vedr. lokaler, haller og lejrpladser er onsdag den 15. januar 2025.

19.01.25

  • 00:00-00:00 Frist for lokaletilskudsansøgninger

    Sidste frist for at indsende lokaletilskudsansøgninger er søndag den 19. januar 2025. Herefter lukkes portalen.

01.06.25

  • 00:00-00:00 Frist for aflevering af årlig dokumentation

    Sidste frist for at indsende den årlige dokumentation er søndag den 1. juni 2025. Herefter lukkes portalen.

    Vigtig info - Følgende dokumentation skal afleveres:

    Tro- og loveerklæring om indhentelse af børneattest

    Vedtægter

    Generalforsamlingsreferat

    Årsregnskab

    Bemærk dokumenterne skal være underskrevet.

     

Indsend årlig dokumentation. Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget,

11.01.2024

Senest den 1. juni skal alle foreninger – hvert år - indsende 4 foreningsdokumenter til godkendelse af Kultur- og fritidsforvaltningen.

Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget, som jf. Folkeoplysningsloven åbner for muligheden for at få anvist offentlige faciliteter og modtage tilskud.

4 påkrævede dokumenter

Foreninger hjemmehørende i Furesø Kommune skal derfor indsende nedenstående dokumenter senest 1. juni 2024 for at få adgang til lokaler og eventuelt tilskud i den forestående sæson 2024/25:

  • En kopi af vedtægter (som er underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
     
  • Referat fra den seneste generalforsamling (underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
     
  • Det godkendte regnskab (underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
     
  • En tro- og loveerklæring om indhentelse af børneattester – (se Furesø Kommunes skabelon, der kan underskrives på skærmen).

Det er muligt at uploade dokumenterne i perioden fra den 1. januar til den 1. juni. Perioden er fastsat ud fra, at langt de fleste foreninger afholder deres generalforsamling i løbet af foråret – og det er efter generalforsamlingen, at den krævede dokumentation er tilgængelig, godkendt og underskrevet.

Generalforsamling afholdt i efteråret 2023

Enkelte foreninger afvikler deres generalforsamling i efteråret (jf. deres vedtægter). Hvis foreningen har afviklet generalforsamling i efteråret 2023, er det dokumentationen herfra, som foreningen skal uploade inden 1. juni 2024.

Hvordan indsendes dokumenterne?

Dokumenterne indsendes Min side -> Årlig dokumentation.