Aktuelt
Nyhedsbrev
Kultur- og fritidsforvaltningen samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden.
Indsend årlig dokumentation. Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget,
Senest den 1. juni skal alle foreninger – hvert år - indsende 4 foreningsdokumenter til godkendelse af Kultur- og fritidsforvaltningen.
Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget, som jf. Folkeoplysningsloven åbner for muligheden for at få anvist offentlige faciliteter og modtage tilskud.
4 påkrævede dokumenter
Foreninger hjemmehørende i Furesø Kommune skal derfor indsende nedenstående dokumenter senest 1. juni 2024 for at få adgang til lokaler og eventuelt tilskud i den forestående sæson 2024/25:
- En kopi af vedtægter (som er underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
- Referat fra den seneste generalforsamling (underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
- Det godkendte regnskab (underskrevet af samtlige bestyrelsesmedlemmer)
- En tro- og loveerklæring om indhentelse af børneattester – (se Furesø Kommunes skabelon, der kan underskrives på skærmen).
Det er muligt at uploade dokumenterne i perioden fra den 1. januar til den 1. juni. Perioden er fastsat ud fra, at langt de fleste foreninger afholder deres generalforsamling i løbet af foråret – og det er efter generalforsamlingen, at den krævede dokumentation er tilgængelig, godkendt og underskrevet.
Generalforsamling afholdt i efteråret 2023
Enkelte foreninger afvikler deres generalforsamling i efteråret (jf. deres vedtægter). Hvis foreningen har afviklet generalforsamling i efteråret 2023, er det dokumentationen herfra, som foreningen skal uploade inden 1. juni 2024.
Hvordan indsendes dokumenterne?
Dokumenterne indsendes Min side -> Årlig dokumentation.