Aktuelt

 

Nyhedsbrev

Kultur- og fritidsforvaltningen samler nyheder og frister til foreninger ca. 1. gang om måneden. 

Kommende frister

01.06.24

  • 00:00-00:00 Frist for at indsende den årlige dokumentation

    Senest den 1. juni skal alle foreninger – hvert år - indsende 4 foreningsdokumenter til godkendelse af Kultur- og fritidsforvaltningen.

    Dokumenterne er et lovkrav og skal årligt dokumentere, at foreningsaktiviteten er demokratisk og almennyttig opbygget, som jf. Folkeoplysningsloven åbner for muligheden for at få anvist offentlige faciliteter og modtage tilskud.

    Læs mere her 

Foreningsdokumenter skal sendes til kommunen inden 1. august 2018

05.07.2018

Alle foreninger, der ønsker at anvende kommunale faciliteter eller modtage tilskud i den kommende sæson, skal indsende dokumentation til kommunen senest den 1. august 2018.

Det drejer sig om følgende:

•    Erklæring om indhentelse af børneattest
•    Referat fra generalforsamling
•    Foreningens vedtægter
•    Foreningens regnskab

Senest 1. juni 2018 skulle alle foreninger have indsendt følgende foreningsdokumenter til kommunen for at kunne få tildelt faciliteter eller tilskud.

Der er nu sat en ny frist til 1. august 2018. Foreninger, der ikke har indsent dokumenter ved tidsfristen, vil blive lukket i lokalebookingsystemet og kan således ikke anvende anviste kommunale faciliteter eller modtage tilskud i den kommende sæson, før dokumentationen er modtaget.
 
Foreninger, der ikke har afleveret den ønskede dokumentation to år i træk, bliver spærret i foreningsregistret,og skal gennem en fornyet godkendelse, inden de igen kan få anvist kommunale faciliteter eller modtage tilskud.